Ahad, 4 Disember 2011

Berapa Nombor Giliran Anda Untuk Perbicaraan Di Padang Mahsyar?

Bismillah: Menunggu adalah suatu penantian yang menyiksakan. Maka kita perlu melaksanakan amalan-amalan terbaik dalam ugama demi mendapatkan giliran yang terawal sekali dihisab ketika di Padang Mahsyar.

Maka amalkanlah sentiasa solat berjemaah dan tiba di masjid sebelum azan. Membaca al-Qur'an, bersedekah, solat tahajjud dan lain-lain.

Kerana kita tidak tahu berapa billion lagikah umat Islam ini akan wujud. Jika giliran kita yang ke 100 saja sudah banyak baik. Tetapi kalau kita mendapat giliran yang ke 10 juta bagaimana?

Oleh itu amal ibadah perlu dijihadkan bersungguh-sungguh dengan iltizam yang tinggi demi ganjaran yang tertinggi diakhirat nanti. Semoga kita akan menjadi antara golongan yang terawal mendapat giliran di soal di akhirat kelak. Aaamiiin.

Namun ingatlah, jangan sekali kita melakukan dosa, kerana dosa itu boleh menghapus pahala, kerana orang yang hanya diterima ibadatnya hanyalah dari orang yang bertaqwa, sedangkan orang yang melakukan dosa setelah beribadat, bukanlah orang yang bertaqwa. Jangan jua menyokong perbuatan orang yang berdosa atau suka pada perbuatannya, kerana menyokong orang yang berdosa atau suka pada perbuatan meraka ada termasuk orang yang melakukan dosa itu jua.

Walaubagaimanapun, semua kita mempunyai kesalahan masing-masing. Oleh itu bertaubatlah segera agar ia tidak memakan pahala-pahala yang sudah kita kumpulkan dengan taubat yang bersungguh-sungguh. Iaitu Taubat Nasuha. Semoga bermanfaat. Aaamiiin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jumlah Paparan Halaman

Catatan Popular

Dimanakah Anda Berada:

Wikipedia

Hasil carian