Khamis, 21 April 2011

Robot Drones Mula Ke Libya



Pentagon: Perang Robot atas Dimulai di 3, 2 1 ...

Oleh Pengarang Spencer Ackerman Email

April 21, 2011


Pasukan Moammar Gadhafi adalah pembunuh warga awam Libya dan menggalakkan kembali pasukan pemberontak, serangan udara NATO dikutuk. Jadi saatnya untuk menghantar robot pesawat.

Khamis menandakan akhir misi serangan AS di Libya. Dalam sidang akhbar, Menteri Pertahanan Robert Gates dan Jeneral James Cartwright, timbalan ketua Ketua Staf Gabungan, mengumumkan bahawa pesawat bersenjata Predator telah diluluskan untuk digunakan di Libya. Mereka terbang untuk pertama kalinya pada hari Khamis, tapi "cuaca tidak cukup baik, sehingga kami harus membawa mereka kembali," kata Cartwright.

Gates mengatakan kepada Kongres tiga minggu yang lalu bahawa peranan serangan AS akan berakhir selepas NATO mengambil komando perang. Juru terbang AS terus mengebom untuk menegakkan peraturan zon larangan terbang, tetapi mereka meninggalkan kerja keras menyerang tentera darat Gadhafi untuk juruterbang NATO. Kedatangan Predator - patroli tempur dua hawa, selain itu Cartwright mengatakan, mungkin lima pesawat.

Cartwright dibenarkan memindahkan dengan menyatakan pesawat adalah "unik sesuai" untuk menyerang hendap di "kawasan bandar," mana loyalis Gadhafi berada. The Predator terbang lebih rendah daripada pejuang seperti pesawat AC-130 atau serangan seperti A-10. Sensor kamera mereka dan suite memberikan keterlihatan lebih baik daripada juruterbang manusia, mengurangkan risiko kerosakan yang besar. Dan mereka boleh terbang selama 24 jam pada suatu masa, menyediakan Ini sangat berbeza dengan senjata biasa yang digunakan oleh pemberontak Libya.

Gates mengecilkan idea bahawa kedatangan pesawat diwakili kembali ke peranan pejuang AS - atau, lebih buruk lagi, creep misi. Dia mengatakan mereka berikan hanya sebuah "sumbangan sederhana" untuk misi serangan, yang tetap dipimpin oleh sekutu AS.

Gates dan Cartwright juga tidak menentukan di mana pesawat akan terbang. Cartwright hanya berkata pesawat mereka akan berpusat di zone larangan tidak boleh terbang dari kapal induk "teater.". General Atomics masih mengembangkan senjata sepupu Predator carrier-based, Avenger Laut, dan masa depan pembawa Northrop Grumman pesawat robot, X-47b, baru mencoba penerbangan pertama - dari tempat kering, daratan kering - pada bulan Februari. Juga, dalam hal ini, apakah AS bahkan memiliki pembekal yang menyokong perang Libya.

Jadi darimana Predator akan terbang ? Itali? Mesir? Tunisia? Gates tidak mengatakan - dan ia tajam menegaskan bahawa tidak ada "kasut bot di tanah" dari tentera AS akan menyentuh tanah Libya. Jadi tidak ada akan tempat untuk pesawat di Libya? Itu boleh menyebabkan ketidaktepatan penargetan. Kecuali - anda tidak berfikir-CIA ...?

Setelah briefing, Bryan Whitman, seorang juru bicara Kementerian Pertahanan, mengatakan dia tidak boleh menentukan di mana pesawat didasarkan. Tapi, katanya Danger Room, "mereka adalah pusat NATO di kawasan ini." (Adakah Israel?)


Gambar: U. S. Tentera Udara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jumlah Paparan Halaman

Catatan Popular

Dimanakah Anda Berada:

Wikipedia

Hasil carian